Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпросче за ABS

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпросче за ABS

    Може ли по някакъв начин да се изключи ABS-a на колата, без това да води до сътресения в ECU-то и колата да се шашка ?
    Питам, защото напоследък едната кола започна да прави някакви въртели с ABS-а - дори при плавно спиране (включително с малка скорост) системата се задейства, и се появява ритането в педала. Днес светнала лампата на ABS-а на таблото, и колата започнала да се държи адски странно, и накрая загаснала тотално.
    Накладки и дискове са в отлично състояние.
    Каква може да е причината, и може ли и как да се изключи ABS-а ?
    155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
    Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

  • #2
    Махаш му предпазителя/ите.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #3
      Това и на мен ми хрумна, но ми казаха, че така щял да се шашка компа на колата ... Някой да може да каже къде е предпазителя - че не мога да си изровя pdf-ите сега
      155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
      Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

      Comment


      • #4
        До колкото съм наясно, АБС-а си има отделен контрол унит , така че като му спреш тока , няма какво да се шашка.
        Не мисля че ECU има нещо общо с ABS-а.
        Аз карах 1 седмица без ABS заради една клема и спирах перфектно...

        Comment


        • #5
          А до колко този проблем с ABS може да има връзка с тоците??
          Питам, защото при мен така се случи, че след като светна лампата на ABS и започна много яко да придърпва колата при подаване на газ( до такава степен, че тотално заби муцуна) и след около 3 мин при пускане по инерция (защото само тогава можеше да се движи)и при спиране на сфетофар окончателно умря-ни звук, ни стон.Все едно няма грам акумулатор(или стартер).И след 10 мин запали пак, все едно проблем не е имало

          Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
          Втора национална среща на 155

          Comment


          • #6
            Сигурно проблема е със захранване, общо за двата компютъра - + или - . Не вярвам самия ABS да успее да угаси колата.
            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
            Lancia Kappa JTD '98 -

            Comment


            • #7
              АБСа си има собствена ценрала и управление,можеш да го спреш и не би трябвало да има проблеми.
              Аз една година карах без АБС преди да го оправя и проблеми не съм имал.
              ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


              Renault Megane II Grand Tour-2004г

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                Сигурно проблема е със захранване, общо за двата компютъра - + или - . Не вярвам самия ABS да успее да угаси колата.
                и според мен проблема се крие някъде по тоците на колата. Слаб акумулатор прави точно тия проблеми или слаби ел. връзки пак по захранването!
                Last edited by Furious 155; d.m.y г., 17:31.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #9
                  А може ли някой да ми обясни ABS-а откъде може да се изключи ???И съм почти сигурна, че причината за тази ексцесия е свързана с тоците, защото докато стоях безмълвно около 15 мин в загасналата кола, на няколко пъти започваше едно пращене(или припукване нещо такова)от към таблото или някъде под него и като отворя вратата спира.След това и на отворена врата започваше пращенето и като я тряснах малко по-силничко се оправи окончателно, което ме навява на мисълта, че от вибрацията нещо се е наместило.
                  Имате ли идея какво може да е това ?

                  Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
                  Втора национална среща на 155

                  Comment


                  • #10
                    Миленке не мога да помогна,но знам със сигурност ,че на гости ти е дошъл Талянския инженер Тоции Бегалии.
                    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                    Renault Megane II Grand Tour-2004г

                    Comment


                    • #11
                      Тоя инжИнер само да го набарам, и ще му строша ръчичките ...
                      Инак след инцидента колата се държи завидно добре ... никакви роблеми с палене, вървене или спиране (без да броим досадното ритане на ABS-а де...) - което означва, че следващото отрязване на тоците ще е пак така неочаквано ...
                      155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                      Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                      Comment


                      • #12
                        МММ.......дааааааааа
                        0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                        Автогаз сервиз-
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                        Comment


                        • #13
                          Колеги пробвайте първо с най-лесният вариант,а именно взимате един контактен спрей и напръсквате всички букси и клеми за които се сетите че сте виждали, после проверете релетата за някакъв нагар и чак тогава си има една букса за компа на АБС-а до самият него( отпред при мотора) , та на ел-кона ви я закачат и ви казват дали е от него (от АБС-а).
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • #14
                            Алекс за колата на Милена ли става въпрос или въпроса е общ.
                            Ако е за 155-ца проблеми като този доста често идват от + клема на акумулатора
                            отгоре на нея са вързани АБС и ЕКУ-то на двигателя

                            при 155-ците ЕКУ-то на двигателя и на АБС-а нямат никаква комуникация по между си

                            чак при 16 клапановите ЕКУ-то получава информация за скоростта на автомобила, но от датчика на скоростната кутия

                            вече при моделите след 2000г. има комуникация между АБС-а и другите електроники

                            Comment


                            • #15
                              Да, за колата на Милена става дума ...
                              Клемите на акумулатора бяха първото нещо, което проверих - не забелязах нищо нередно - всичко беше добре стегнато и на място. Освен нейде по протежение на кабела да има проблем, друго не виждам ... Притеснява ме именно тоталната загуба на ток, и пращенето като от късо нейде под капака ... белята може да е голяма следващия път
                              И все пак - откъде да изключим ABS-а като най-безопасно решение че той си е проблемен от доста време ?
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment

                              Working...
                              X